Zaujímavosti o zdraví
Konzumácia rýb môže znižovať riziko demencie
Väčšina štúdií je zameraná na konzumáciu rýb a omega-3 mastných kyselín vo vzťahu ku kardiovaskulárnemu zdraviu.
Dve štúdie publikované v roku 2007 v American Journal of Clinical Nutrition poukázali na to, že pravidelná konzumácia jedla bohatého na omega-3 mastné kyseliny môže predchádzať poklesu kognitívnych funkcií s pribúdajúcim vekom.
Výskumníci skúmali vzťah medzi demenciou a konzumáciou rýb a mäsa v niekoľkých štátoch (Čína, Kuba, Dominikánska republika, Venezuela, Mexiko, Peru). Tejto štúdie sa zúčastnilo takmer 15 000 ľudí a výskumníci potvrdili, že čím vyšší bol príjem rýb, tým nižšie bolo riziko vzniku demencie. Na druhej strane sa s konzumáciou mäsa zvyšovalo riziko vzniku demencie.

